Jak założyć Internetowe Konto Pacjenta? (E-recepta)

jak-zalozyc-ikp

Instrukcja bezpośrednio ze strony Ministerstwa Zdrowia - https://pacjent.gov.pl/krok-4-co-robic-z-e-recepta

1. Aby założyć Internetowe Konto Pacjenta należy wejść na stronę https://pacjent.gov.pl/.

2. Po wejściu na stronę należy kliknąć przycisk Zaloguj się. Po rozwinięciu się paska nawigacyjnego klikamy nowy przycisk Zaloguj się przy podpisie Zaloguj się do IKP.


3. Na nowej stronie należy wybrać preferowany sposób logowania. Najprostszym sposobem jest zalogowanie się poprzez Profil Zaufany. Jeśli nie posiadają Państwo Profili Zaufanego istnieje możliwość zalogowania za pomocą konta bankowego. Należy pamiętać, że logowanie do konta bankowego jest wykorzystywane wyłącznie w celu potwierdzenia tożsamości. Odbywa się ono z wykorzystaniem systemu informatycznego banku.



4. Po wybraniu opcji Profil Zaufany wyświetli się nowa strona. Jeśli posiadają Państwo Profil Zaufany należy uzupełnić dane logowania. W przeciwnym wypadku należy wybrać bank a następnie przejść procedurę logowania na konto bankowe. Należy postępować zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie.





5. Po pomyślnym zalogowaniu się poprzez Profil Zaufany do Internetowego Konta Pacjenta należy kliknąć odnośnik Moje konto, aby przejść do ustawień konta IKP.




6. Następnie wybrać należy opcję Edytuj swoje dane




7. Na nowej stronie uzupełnić należy:
- Numer telefonu, jeżeli chcemy otrzymywać e-receptę w formie SMS
- Adres e-mail, jeżeli chcemy otrzymywać e-receptę w formie wiadomości e-mail
Po podaniu danych konieczne może być ich potwierdzenie. Należy wtedy postępować zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie.
Po uzupełnieniu danych należy zapisać dane przyciskiem Zapisz na dole strony.




8. Po pomyślnym dodaniu metod powiadamiania otrzymywać będą Państwo e-recepty wybranymi metodami komunikacji.

W razie problemów z założeniem konta IKP prosimy o kontakt pod adresem pomoc@ismedps.pl